Vegan Pasta Avocado Pesto

Vegan Pasta Avocado Pesto

Het is zondagavond. Tijd voor het avondeten. Maar we hebben helemaal nog geen boodschappen gedaan. Hoewel dat tegenwoordig geen probleem meer is, de meeste supermarkten zijn tenslotte op zondag open en in de stad altijd op kruipafstand gevestigd, zijn we vandaag liever lui dan moe. Ik loop naar de koelkast en inventariseer of er nog wat gezonds te vinden is. Ik tref een 1/2 avocado, 1/2 citroen en een paar tomaten aan. Snel wandel ik door mijn geheugen en vindt op de afdeling koken een herinnering aan een vegan pasta pesto recept dat ik vond op een blog. Met een paar kleine aanpassingen maakte ik er mijn eigen versie van. Snel, makkelijk maar oh zo lekker recept voor de lome zondagavond.

Aantal: 2 personen

Nodig:

  • Pasta (twee kopjes ongekookt, meeste gedroogde pasta is zonder ei en dus veganistisch)
  • 1/2 avocado
  • 1/2 citroen
  • hand walnoten
  • hand zonnebloempitten
  • 1 el misopasta (miso shiro)
  • 3 el edelgist
  • 3 1/2 el basilicum
  • 3 el olijfolie
  • 3 el water
  • 2 tenen knoflook
  • 1 el agavesiroop
  • 4-5 romatomaten
  • 1/2 el balsamico azijn
  • zout & peper naar smaak

Maken:
Kook de pasta gaar in pan met water. Snij de tomaten klein. Maak een dressing van 1 el olijfolie, balsamico azijn en 1/2 el basilicum. Giet de dressing over de tomaten en breng het geheel op smaak met beetje zout en peper. Meng alle overige ingrediënten in een keukenmachine tot een fijne pesto. Giet de pasta af en meng de pesto erdoor. Serveer met de tomatensalade.

Tip:
Strooi hennepzaad over de pasta voor een extra bite.

Het originele recept vind je hier.

Geef een reactie

Vul je emailadres in om te volgen wat ze schrijft en ontvang een melding bij elke nieuwe post.

Follow Smart & Teksty on WordPress.com

Ze schrijft over

Ze schreef

Disclaimer

Ze twittert

Topblogs Topblogs
