Me-time!

Me-time!

Dinsdagavond.
Stress.
Morgen komt een vriend eten en het huis is zoals gewoonlijk een grote puinzooi. De keuken loopt bijna vanzelf weg, bij elke stap die je zet vliegen de stofwolken je om de oren en er liggen zoveel stapels met spullen dat we makkelijk in aanmerking kunnen komen voor Mijn leven in puin. Ondertussen ligt er ook nog een berg schrijfwerk op me te wachten, moet ik morgen nog gauw even een film kijken, boodschappen doen, etentje voorbereiden etc… Hoe meer ik erover nadenk hoe langer de lijst met ‘moet, moet, moet, moet’ wordt. Vriendlief R. schiet te hulp en biedt aan de keuken te doen en zijn spullen op te ruimen. Ik duik achter mijn computer en schrijf. Veel later dan gepland besluiten we de strijd op te geven en de rest naar morgen te verplaatsen.

Woensdagochtend
Nog meer stress.
Er is beduidend minder afgekomen gister dan de planning was en ook vanmorgen komen we tijd tekort. R. maakt gauw dat hij weg komt want die ziet mijn bui alweer van ver hangen. Ik vloek, zucht dan diep en begin toch maar ergens op mijn to do lijst.

Woensdagmiddag
Onverwacht bericht.
Mijn eetafspraak zegt af. Ziek kind en een vrouw met studiestress. Kan gebeuren en ridderlijk als hij is besluit hij thuis te blijven vanavond. Ondertussen heb ik het huis bijna aan kant en heel wat taken van de to do lijst weten te volbrengen. Ik besluit de film te gaan kijken die zojuist in mijn brievenbus is gedeponeerd.

Woensdagavond
Me-time!
Met R. de hele avond nog op zijn werk, geen eetafspraak, een schoon huis en een lege planning bedenk ik me ineens dat ik vanavond gewoon heerlijk een ‘niets moet alles mag’-avond voor mezelf heb. Me-time! Geen zin om boodschappen te doen besluit ik snel een couscoussalade in elkaar te draaien. Ondertussen bedenkende van welke inhoudsloze televisieprogramma’s ik vanavond eens ga genieten. En zo komt het dat ik op woensdagavond volkomen relaxed met kaarsjes aan en een bierpul vol Lentethee naar Jokertje’s Jawoord op RTL Gemist zit te kijken. Zaligheid.

Geef een reactie

Vul je emailadres in om te volgen wat ze schrijft en ontvang een melding bij elke nieuwe post.

Follow Smart & Teksty on WordPress.com

Ze schrijft over

Ze schreef

Disclaimer

Ze twittert

Topblogs Topblogs
