En ontspan…

Zomer 2013

Weinig actiefs de laatste weken op mijn blog en op de een of andere manier voel ik mij verantwoord dit nader te verklaren.

Laat ik beginnen met te stellen dat het simpelweg gewoon vakantie is. Vriendlief R. werkt in het onderwijs en mag dus genieten van maar liefst ZEVEN weken welverdiende vakantie. Ondertussen moet hij nog wel even zijn twee opleidingen afronden, maar dat terzijde. Met R. al die tijd om me heen, zijn we vooral bezig met het spelen van gezinnetje.  Zo wordt er heel druk gewandeld en gelachen met de hond, komen er mensen op bezoek of logeren en doen we wat we het liefste doen namelijk films en series kijken samen.

Vooral veel quality time dus. Dat mag ook wel, want daar hadden we voordat R. vakantie kreeg weinig tijd voor. Werkdruk en studiedruk zorgden ervoor dat er weinig tijd over bleef voor de leuke dingen in het leven. In plaats van “work hard, play harder!” was het meer “work hard? work harder!“. Maar nu eindelijk de werkdruk is weggevallen en iedereen om ons heen ook een beetje stil ligt, was er tijd voor de studie. Die tijd is door R. nuttig besteed en dus is ook het einde van zijn studiedruk in zicht. Heerlijk want zo kunnen we in september opgeladen en wel aan het nieuwe jaar beginnen.

Vreemd eigenlijk dat een jaar gevoelsmatig toch meer van zomer tot zomer loopt in plaats van januari tot december. Zou dat een overblijfsel zijn van de genoten schooljaren of is dit alleen op ons van toepassing omdat R. nog steeds in het schoolsysteem zit? Ik denk het eerste, gezien het feit dat de meeste mensen in de zomer op vakantie gaan met de reden zich weer op te laden voor het nieuwe jaar.

Hoe dan ook, een echte vakantie slaan wij dit jaar over. Geen zonnig zomeroord in ons vooruitzicht en voor het eerst in mijn leven kan ik me daar totaal niet druk om maken. Het helpt misschien ook mee dat de zomer in Nederland dit jaar zo slecht nog niet is. Ik vermaak me prima in eigen land, met fijne mensen en hondje Yhla om me heen. Het zal dus ook nog wel even stil blijven hier…

Foto gemaakt begin augustus in Landgraaf door de vader van R.

Geef een reactie

Vul je emailadres in om te volgen wat ze schrijft en ontvang een melding bij elke nieuwe post.

Follow Smart & Teksty on WordPress.com

Ze schrijft over

Ze schreef

Disclaimer

Ze twittert

Topblogs Topblogs
