Thuiskomen

Aardappelen

Toen ik net op kamers ging, had ik het geluk dat de zus van Vriendin F. aan de andere zijde van de galerij woonde. Geregeld kwamen we bij elkaar over de vloer en zo werd de zus van Vriendin F. mijn Vriendin L. Samen konden we onze mannenmisère bespreken, roddelen over huisgenoten en alle andere dingen die vrouwelijke studenten samen doen. Wanneer we alleen thuis waren en niet alleen wilden slapen, gingen we bij elkaar logeren. Dat kon ook nog in het holst van de nacht besloten worden, als een van ons zich niet prettig voelde. Hup in pyjama over de galerij en knus bij elkaar in bed of op een matje. Omdat Vriendin L. en ik uit hetzelfde dorp komen, voelt het toch altijd een beetje als thuiskomen. We verstaan elkaar en dan heb ik het niet alleen over een Limburgs accent. Inmiddels wonen we beide aan de andere kant van de stad, maar dat betekent niet dat we elkaar niet meer zien natuurlijk. Zo ging ik laatst nog bij haar eten en verwende ze me met een heerlijke veganistische maaltijd. Daar hoef ik overigens niet om te vragen, mij zoiets voorzetten ziet ze als vanzelfsprekend. Ze weet waar ik van hou en ze is een ster in de keuken. Bovendien is ze bijzonder zorgzaam. Altijd prijs zeg maar en ik geniet ervan. Omdat ik het wederom weer erg lekker vond, ben ik er thuis mee aan de slag gegaan. Voor jullie het recept van aardappeltjes met marinade van Vriendin L. en een salade van mij.

Aantal: 2 personen

Nodig:

  • 300 gr aardappelen
  • 2 tomaten
  • handje eikenbladsla
  • 1 gele paprika
  • 1 sjalot
  • 4 tenen knoflook
  • 2 el balsamico azijn
  • 4 el olijfolie
  • 1/2 el Provençaalse kruiden
  • peper & zout

Maken:
Snij de aardappelen in parten, laat de schil eraan en kook ze 5 minuten. Meng ondertussen in een ovenschaal de 2 el olijfolie, 1 el balsamico azijn, 3 tenen knoflook (gehalveerd), peper, zout en de Provençaalse kruiden. Giet de aardappelen af en marineer ze in de ovenschaal. Zet de ovenschaal 25 minuten in de oven op 200 °C. Snij de sjalot, knoflook en paprika in hele kleine stukjes. Bak in 2 el olijfolie met wat peper en zout goed bruin. Snij de tomaat klein en meng deze in een slakom met de eikenbladsla en 1 el balsamico azijn. Wanneer de aardappelen klaar zijn, kan de gebakken paprika bij de salade. Serveer eventueel met een vegan burger erbij.

Geef een reactie

Vul je emailadres in om te volgen wat ze schrijft en ontvang een melding bij elke nieuwe post.

Follow Smart & Teksty on WordPress.com

Ze schrijft over

Ze schreef

Disclaimer

Ze twittert

Topblogs Topblogs
