Meatless Monday: Black Beans and Oats Burger

Black Beans and Oats Burgers

Het maken van burgers is eigenlijk helemaal niet zo’n moeilijk klusje. Je gooit wat ingrediënten in de keukenmachine en kneed daar mooie burgers van. Het is alleen een kwestie van de juiste ingrediënten bij elkaar zoeken.

In de afgelopen maanden heb ik al heel wat burgers zelf gemaakt. Niet elk recept zorgt voor een stevige smaakvolle burger. Maar dit recept is echt de topper onder de vegan burgers. Althans wat mij betreft. Daarom deel ik het graag met jullie. Ik gebruik het liefst alleen maar zwarte bonen. De chillipoeder vervang ik voor sambal oelek en in plaats van tamari gebruik ik kecap (een dikkere ketjap saus). Ik doe alles in de keukenmachine en maal er een gladde massa van. Vervolgens rol ik ballen, die je platdrukt en zo krijg je mooie ronde burgers. Stapel de burgers per portie op, met ertussen bakpapier en stop ze in een diepvrieszak. Zo ze zijn klaar om in te vriezen en krijg je ze later beter van elkaar. Gebruik ze als hamburgers of serveer ze bij deze aardappelsalade:

Aantal: 2 personen

Nodig:

  • twee grote aardappels
  • 100 gr wortelen
  • 2 tomaten
  • 1/2 paprika
  • 3 stengels bosui
  • 2 el olijfolie
  • 1 tl appelcider azijn
  • 1 tl honing
  • 1/2 el peterselie
  • peper en zout

Maken:
Snijd de aardappelen en wortels in stukjes en kook ze gaar. Snijd de rest van de ingrediënten klein en doe het samen met de gekookte aardappels en wortels in een slakom. Roer er de kruiden, azijn, honing en olijfolie door.

Geef een reactie

Vul je emailadres in om te volgen wat ze schrijft en ontvang een melding bij elke nieuwe post.

Follow Smart & Teksty on WordPress.com

Ze schrijft over

Ze schreef

Disclaimer

Ze twittert

Topblogs Topblogs
