Vegan broodbeleg

Broodpizza faux kaasNiets Hollandser dan een boterham met kaas. Om eerlijk te zijn, zat dit dan ook meestal op mijn brood. Tijdens mijn eerste VeganChallenge was een van mijn doelen daar iets aan te doen. Achteraf gezien bleek het allemaal niet zo moeilijk en mijn boterham met kaas mis ik nog maar zelden. Maar als ik echt heel erg trek heb in een broodpizza met een dikke laag kaas dan geef ik daar toch aan toe. Gelukkig is er ook faux kaas te koop, meestal gemaakt van soja. Het is wat prijzig, maar gesmolten uit de oven nauwelijks van echt te onderscheiden. Een goed alternatief dus.

faux filet american

Filet American was ook altijd een soort van guilty pleasure. Je weet dat het niet gezond is, maar het smaakt zo goed. Per toeval ontdekte ik in de Duitse supermarkt twee soorten spread die qua smaak erg in de buurt komen. Een is met gist en heet Bio – Vegetarischer Gourmet-Aufstrich Paprika-Cashew. De andere is paprikaspread zonder gist van het merk Biozentrale. Echte aanraders en vrij betaalbaar. Geen idee of ze het ook in Nederland ergens verkopen, misschien wel in een natuursupermarkt.

Komkommerspread

Een andere favoriet is zelfgemaakte komkommerspread.

Of wat dacht je van dit broodbeleg:

  • pindakaas en sambal
  • amandelpasta
  • avocado, peper, zout en paprikapoeder
  • avocado, tomaat, veganaise, peper en zout
  • hummus

Je kan eigenlijk eindeloos variëren. Maar wil je nog meer ideeën opdoen kijk dan eens hier.

Brood met tomatenpuree

Geef een reactie

Vul je emailadres in om te volgen wat ze schrijft en ontvang een melding bij elke nieuwe post.

Follow Smart & Teksty on WordPress.com

Ze schrijft over

Ze schreef

Disclaimer

Ze twittert

Topblogs Topblogs
