Furry Friend Friday: Koekjes

hondenkoekjes

Nu we Yhla ruim twee maanden hebben, voelt ze zich steeds meer thuis. Ze begint waaks te worden en gromt of blaft soms als er mensen op de deur kloppen. Van de ene kant erg fijn zo’n waakhond, maar we wonen zo klein dat ze niet steeds kan blaffen bij elke scheet. Daarbij komt dat ze ook ondeugender wordt. Ze luistert niet meer altijd en heeft soms zo haar streken. Zo kwam ik onlangs thuis en vond ik mijn kleding al bij de voordeur en die van R. in het midden van de woonkamer. Stiekem maakt dat het ook wel leuk, want we lachen nog steeds vaak om haar. Maar we blijven erbij dat we graag een goed opgevoede hond willen en dus wordt er getraind. Dat werkt het beste met beloningen in de vorm van voedsel. Alleen zijn al die hondensnoepjes niet zo gezond. Dus ging ik op zoek naar een gezonde oplossing. Zo kwam ik dit recept voor hondenkoekjes tegen. Ik ben meteen aan het bakken geslagen. Het was helemaal niet veel werk, al moest ik ze wel wat langer in de oven doen. De koekjes blijven redelijk zacht, omdat je nu eenmaal geen suiker gebruikt natuurlijk. Dit maakt wel dat je ze gemakkelijk in kleine stukjes kunt breken en zo met een koekje een aantal keer kan belonen. Yhla is nogal kieskeurig en in het begin moet ze wennen aan nieuwe smaken. Daarom smeer ik er de eerste keer vaak een beetje pindakaas op, om haar zo over de drempel te lokken. Als ze het dan eenmaal heeft gegeten, vindt ze het meestal wel erg lekker. Zo ook deze koekjes. Volgens mij zou ze het liefst de hele trommel leegeten. Een succes dus en zeker vatbaar voor herhaling.

Geef een reactie

Vul je emailadres in om te volgen wat ze schrijft en ontvang een melding bij elke nieuwe post.

Follow Smart & Teksty on WordPress.com

Ze schrijft over

Ze schreef

Disclaimer

Ze twittert

Topblogs Topblogs
