Meatless Monday: Kikkererwtenburgers

Kikkererwtenburger

Voor Meatless Monday kook ik deze maand de lekkerste vegan burgerrecepten. Omdat ik gek ben op kikkererwten, ging ik op zoek naar een nieuw burgerrecept met kikkererwten. Wie zoekt zal vinden zeggen ze altijd en dus rolde ik vanmiddag deze groen gekleurde burgers. Uiteraard kon ik me weer eens niet precies aan het recept houden. Wat in de koelkast ligt is toch vaak een leidraad, omdat ik een hekel heb aan eten weggooien.

Daarom verving ik:

  • de rode ui voor sjalot en bosui
  • de citroen voor limoen
  • de chilli flakes voor sambal

Liever lui dan moe koop ik altijd voorgesneden kruiden, die je kunt vinden in het vriesvak van de Albert Heijn. Dit doe ik ook omdat het gewoon voordeliger is. Deze kruiden zijn niet heel duur en omdat het ingevroren is hoef ik ook niet alles in een keer op te maken.

De burgers serveer ik vanavond met 350 gr koolraap, 1 zoete aardappel en 2 gewone aardappels die ik marineer volgens dit recept. Eet smakelijk!

Geef een reactie

Vul je emailadres in om te volgen wat ze schrijft en ontvang een melding bij elke nieuwe post.

Follow Smart & Teksty on WordPress.com

Ze schrijft over

Ze schreef

Disclaimer

Ze twittert

Topblogs Topblogs
