Furry Friend Friday: Sperzieboonsterretjes

Sperzieboonsterretjes

Omdat ik gek ben op onze kleine lieve Yhla, verwen ik haar graag met wat lekkers. Maar haar darmpjes zijn wat gevoelig, dus geef ik haar liever iets gezonds in plaats van gewone hondensnoepjes. Vriendlief R. verklaart me vaak voor gek, dat ik me weer zo sta uit te sloven voor de hond. Maar ik ben van mening dat rotzooi die ik zelf niet zou willen eten, ook niet goed kan zijn voor honden. Dus zo min mogelijk e-nummers en al helemaal geen suiker. Gelukkig is R. dat wel roerend met mij eens. Hij vindt alleen dat we Yhla niet te vaak verschillende dingen moeten voorzetten. Daarom maakte ik deze gezonde snack, die in kleine porties kan worden ingevroren. Ziet er niet alleen leuk uit, maar is tevens langer houdbaar en kan ruim verspreid in kleine hoeveelheden worden gevoerd. Wel even op temperatuur laten komen. Tenzij je hond bevangen is door de hitte in de zomer, dan kan je het kort afspoelen onder de kraan en als “ijsje” geven.

Nodig:

  • 1 banaan
  • grote hand sperziebonen
  • paar blauwe bessen
  • beetje gemberpoeder
  • beetje pindakaas (optioneel)

Maken:
Maak de bonen schoon en kook ze gaar in water zonder toevoeging van zout. Stop de bonen samen met de banaan en gemberpoeder (en pindakaas) in de keukenmachine en maal het tot een vrij gladde massa. Vul een ijsblokjesvorm met het mengsel en druk in elk vormpje een blauwe bes. Vries dit in. Als de blokjes bevroren zijn, kunnen ze samengevoegd worden in een diepvriesbakje.

Het idee ontstond door dit recept

Geef een reactie

Vul je emailadres in om te volgen wat ze schrijft en ontvang een melding bij elke nieuwe post.

Follow Smart & Teksty on WordPress.com

Ze schrijft over

Ze schreef

Disclaimer

Ze twittert

Topblogs Topblogs
