Goede voornemens

Yhla Rendier

Als een nieuw jaar voor de deur staat, is het gebruikelijk om jezelf eens lekker onder te dompelen in goede voornemens. Zo vertelde vriendin E. weken geleden al dat ze ging zorgen dat ze haar goede voornemens voor 2014 al kon aftikken om het jaar perfect te beginnen zonder goede voornemens. Een super idee natuurlijk. Maar om te bedenken wat je anders of beter wilt doen, moet je eerst evalueren wat er in het afgelopen jaar allemaal verkeerd is gegaan.

Laat het nu net daar al misgaan. Ik kan namelijk helemaal niets bedenken wat er verkeerd is gegaan in 2013. Of in elk geval geen dingen waar ik zelf iets aan kon doen. Eigenlijk was het gewoon een best wel prima jaar:

  •  Ik ben voor mezelf begonnen en mag niet klagen over het aantal opdrachten en de grote van de opdrachten. Voor het nieuwe jaar liggen er ook alweer inspirerende spannende plannen klaar.
  • We hebben een topper van een hond gered uit het asiel. Echt een gelukstreffer is Yhla. Ze is sociaal, knuffelt graag, trouw, lief en bovenal enorm grappig (zie foto).
  • Ik zit een stuk gelukkiger in mijn vel en heb intens genoten van de grote en de kleine dingen.
  • Ik eet al zoveel gezonder dan de gemiddelde Nederlander, dus ook wat dat betreft hoef ik weinig te veranderen.
  • De meeste extra kilo’s die er in het begin van 2013 toch wel echt teveel aanzaten ben ik vliegensvlug kwijtgeraakt door te hoelahoepen. En omdat ik nu elke dag met Yhla loop, hebben de feestdagen ook niet zoveel kwaad gedaan op dat gebied. Bovendien is schoonmoeder E. van mening dat ik beter nog wat reserves kan bewaren omdat ik ze de komende maanden toch wel kwijt ga raken met klussen (daarover later meer).

Ik kan dus echt helemaal niets bedenken. Misschien is dat ook helemaal niet erg, want zonder goede voornemens kan 2014 ook niet mislukken. Toch?

PS Ik wens iedereen een heel gelukkig 2014 toe! Met of zonder goede voornemens.

Geplaatst in Ze schrijft

Tags:,

Permalink 1 reactie

Een Reactie op “Goede voornemens

  1. erica daamen

    Wat een leuke column Yara. Moest er om lachen….goed bezig! Zal Toos ook je site doorsturen, vindt ze vast leuk! Kus Date: Fri, 3 Jan 2014 15:26:49 +0000 To: ericadaamen@live.nl

Geef een reactie

Vul je emailadres in om te volgen wat ze schrijft en ontvang een melding bij elke nieuwe post.

Follow Smart & Teksty on WordPress.com

Ze schrijft over

Ze schreef

Disclaimer

Ze twittert

Topblogs Topblogs
