Fruitige couscoussalade

Fruitige couscoussalade

Geïnspireerd door een collega neem ik tegenwoordig vaak mijn eigen lunch mee naar het werk. Vroeg in de ochtend heb ik echt niet de tijd om hier uitgebreid mee bezig te zijn. Dus maak ik altijd iets dat ik de avond van te voren al kan voorbereiden. Couscous is hiervoor uitermate geschikt. Snel klaar, zowel koud als warm lekker en ook na een avond in de koelkast nog steeds heel smakelijk.

Aantal: 1 persoon

Nodig:

  • bodem couscous in bewaarbakje
  • 1/2 el munt
  • 1 el olijfolie
  • citroensap van 1/2 citroen
  • 2 el blanke rozijnen
  • hand rode druiven
  • 1 golden Delicious appel
  • 1 el lijnzaad
  • 1/2 el chiazaad
  • 1 el hennepzaad
  • 1 el moerbeibessen
  • 1 el gojibessen
  • 1/2 zoete puntpaprika
  • 1 el zonnebloempitten
  • 3 gr. bieslook
  • 1/2 el tahini
  • 10 amandelen fijngesneden

Maken:
Om zoveel mogelijk afwas te voorkomen, maak ik de salade meteen in het bewaarbakje klaar. Strooi een bodem couscous in het bakje en giet de olijfolie erover. Voeg de rozijnen toe. Kook water. Giet het kokende water over de couscous zodat het net onder staat. Sluit het bakje af. Kijk na 5 tot 10 minuten of de couscous goed genoeg geweld is. Anders nog een beetje water toevoegen, bakje afsluiten en weer paar minuten wachten. Was het fruit (daarmee bedoel ik ook de paprika) en snijd dit klein. Strooi de zaden en de munt over de couscous. Roer de appel, druiven en paprika door de couscous en besprenkel met citroensap. Voeg de bessen toe en amandelen toe. Schenk de tahini eroverheen. Knip de bieslook klein boven de salade en strooi tot slot de zonnebloempitten erover.

Geef een reactie

Vul je emailadres in om te volgen wat ze schrijft en ontvang een melding bij elke nieuwe post.

Follow Smart & Teksty on WordPress.com

Ze schrijft over

Ze schreef

Disclaimer

Ze twittert

Topblogs Topblogs
