Ze shopt: Viva Pura

Docteur Renaud samples

Onlangs ontving ik van Viva Pura een pakketje met producten en de vraag of ik deze wil reviewen voor mijn blog. Natuurlijk wil ik dat, want Viva Pura is een webshop die alleen verantwoorde producten verkoopt. Dat wil zeggen producten die goed zijn voor mens, dier en milieu. Zo zijn alle producten dierproefvrij en zijn de producten natuurlijk, duurzaam, recyclebaar of gerecycled en vrij van kunstmatige toegevoegde stoffen. Zelfs over de werkplek denken ze bij Viva Pura na. Ook daarvan willen ze graag dat het duurzaam is. Duidelijk gevalletje practice what you preach en dat kan alleen maar worden toegejuicht.

In het pakket dat ik ontving zaten drie samples van Docteur Renaud en een kortingscode voor mijn volgers.

Docteur Renaud Azulene Calming Rich Cream
Mijn gezichtshuid is gecombineerd. Ik heb gauw last van acne (helaas niet beperkt gebleven tot de puberteit), maar tegelijkertijd is het ook snel droog. Dankzij de acne heb ik snel rode plekjes in mijn gezicht. Ik kan ze prima verbergen met make-up, maar fijner is het natuurlijk als mijn huid er van zichzelf gaver uitziet. Daarom was ik erg benieuwd naar dit product. De crème is zowel ’s ochtends als ’s avonds te gebruiken. De kleur van de crème is blauw en het ruikt heerlijk naar lavendel. Rustgevend wanneer je je klaarmaakt voor de nacht. De crème is vrij stevig, maar ondanks dat nog redelijk goed uit te smeren. De crème trekt vrij snel in. Al na een keer smeren merkte ik dat de rode plekken een stuk minder waren. Mijn huid zag er gaver en frisser uit. De crème is ook als masker te gebruiken. Ik was absoluut positief verrast door het snelle effect.

Docteur Renaud Coconut Comfort Cream
Met dit wisselende winterweer en de verwarming op standje 100, heeft mijn tere huid wel wat te lijden. Ideale tijd om de Coconut Comfort Cream te testen dus. De crème is zowel ’s ochtends als ’s avonds te gebruiken. De crème smeert gemakkelijk uit en is iets minder stevig dan de Azulene Calming Rich Cream. Prettig is dat de crème snel intrekt en je dus niet met een plakkerig hoofd je kussen hoeft te bevuilen als je naar bed gaat. Wanneer je de crème ’s ochtends gebruikt, kun je vrij snel na aanbrengen met make-up aan de slag. Maar ook als je geen make-up gebruikt hoef je dus niet bang te zijn dat je glimmend over straat moet. Dat de crème erg voedend is, merk je meteen al na eenmalig gebruik. Mijn huid was een stuk minder droog en voelde steviger aan. Dit alles zonder dat het de huid vet maakt. Daarmee is de crème niet alleen geschikt voor de droge huid, maar ook voor de gecombineerde huid zoals die van mij.

Docteur Renaud Carrot Anti-Pollution Radiance Cream
In de winter zien de meeste mensen er minder vitaal uit dan in de zomer. De kou en het schamele zonlicht doen weinig voor een frisse natuurlijke uitstraling. Je voelt je door het gebrek aan zon vermoeider en ook dat vertaalt zich weer in je blik. Dit product bevat speciaal werkzame stoffen voor de futloze huid. Ook deze crème is zowel ’s ochtends als ’s avonds te gebruiken. In de crème zit bruinwier, dat volgens de website van Viva Pura de huid ontgift en toxines verwijdert. De crème smeert van alle drie de crèmes het makkelijkst uit en trekt wederom snel in. Van de drie producten toont deze crème na eenmalig gebruik het minst snel resultaat. Maar mijn huid voelt wel heel zacht aan en een iets warmere gloed is voorzichtig zichtbaar. Ik verwacht daarom zeker meer resultaat, wanneer het product meerdere keren per week gebruikt wordt.

Meer producten
Naast de producten van Docteur Renaud verkopen ze bij Viva Pura ook ZARQA. Een merk dat al heel lang een vaste plek heeft tussen mijn verzorgingsproducten. Met mijn gecombineerde gezichtshuid ben ik fan van ZARQA Pure Skin Cream en Pure Skin Treatment. Voor mijn droge winterhuid val ik altijd terug op de Sensitive Bath Oil van ZARQA.

Kortingscode
Speciaal voor mijn volgers heeft Viva Pura een leuke actie. Met de code TEKSTY5 krijg je 5% kassakorting op producten in de winkelwagen van webwinkel van Docteur Renaud (onderdeel van Viva Pura). De kortingscode is geldig tot 14 februari 2015.

Geef een reactie

Vul je emailadres in om te volgen wat ze schrijft en ontvang een melding bij elke nieuwe post.

Follow Smart & Teksty on WordPress.com

Ze schrijft over

Ze schreef

Disclaimer

Ze twittert

Topblogs Topblogs
