Warme Truiendag

logo

Iedereen die mij kent, weet dat ik de allergrootste koukleum ben die er bestaat. Blijkbaar is vandaag de koudste dag van het jaar voorspeld. Dat wordt flink bibberen dus. Desondanks doe ik vandaag mee met Warme Truiendag! Dat betekent dat de thermostaat een graadje lager gaat vandaag en ik een extra dikke trui aantrek. Ofja een extra dekentje pak vrees ik, want ik zit altijd al in dikke trui met dikke skisokken en deken op de bank. Ik schreef toch koukleum! Omdat ik meedoe, moet R. ook wel. Al vindt hij het vast geen probleem. R. is aardig pro milieu en niet zo kouwelijk aangelegd. En het levende bontje hier in huis wil vast wel bij mij op schoot om me te verwarmen. Wie kan ik nog meer aansporen?!

Waarom?
Omdat je per graad lager maar liefst 6% CO2 uitstoot bespaart! Officieel is de Warme Truiendag in het leven geroepen om je te herinneren aan het Kyotoprotocol. De bedoeling van het Kyotoprotocol is om de uitstoot van broeikasgassen, die leiden tot klimaatverandering, wereldwijd te verminderen. De Warme Truiendag wordt jaarlijks gehouden op of rond 16 februari, de verjaardag van het Kyotoprotocol, welke in 2005 in werking trad. In 2015 is Warme Truiendag op vrijdag 6 februari.

Wil je meer weten of laten weten dat je meedoet? Kijk hier voor meer informatie.

Geef een reactie

Vul je emailadres in om te volgen wat ze schrijft en ontvang een melding bij elke nieuwe post.

Follow Smart & Teksty on WordPress.com

Ze schrijft over

Ze schreef

Disclaimer

Ze twittert

Topblogs Topblogs
