Pasta met gepofte knoflooksaus en lentegroenten

Pasta met gepofte knoflooksaus en lentegroenten

Toen ik R. leerde kennen was hij stiekem zo’n typische man die niet veel groentes lust. Inmiddels eet hij bijna alles. Maar eens in de zoveel tijd zit er een gerecht tussen dat hij weigert te eten omdat het gewoon zijn smaak niet is (pasta met witte saus, ik had het ook kunnen weten…). Waarop ik standaard antwoord dat ik hem veel te verwend heb met mijn kookkunsten en dat hij heel blij mag zijn dat hij niet elke avond een smakeloze maaltijd naar binnen moet wurmen. Gelukkig voel ik me zelfverzekerd genoeg om het recept toch te delen, aangezien ik er zelf wel van heb zitten smullen.

Aantal: 2 personen

Nodig:

  • 2/3 bloemkool
  • knoflookbol
  • nootmuskaat
  • 1/2 citroensap
  • 1 limoensap
  • peper & zout
  • 2 wortels
  • 50 gr. doperwten
  • 100 gr. groene aspergetips
  • pasta koken

Maken:
Was de bloemkool en snijd de roosjes eraf. Kook de bloemkoolroosjes, giet ze af en laat vervolgens afkoelen. Pof ondertussen de bol knoflook 40 minuten in de oven op 200 °C. Hiervoor verpak je de bol in aluminiumfolie. Na het poffen verwijder je de folie en schil. Pureer de bloemkool met de gepelde gepofte knoflook, citroensap, nootmuskaat, limoensap, peper & zout. Was en schil de wortel. Snijd deze vervolgens in repen. Was de aspergetips. Wok de wortel, aspergetips en doperwten met wat peper & zout gaar. Kook ondertussen de pasta. Verwarm de bloemkoolsaus. Serveer de pasta met saus en de gewokte lentegroenten. Voor de vegetarische versie kun je er nog vers geraspte pecorino overheen strooien.

Geef een reactie

Vul je emailadres in om te volgen wat ze schrijft en ontvang een melding bij elke nieuwe post.

Follow Smart & Teksty on WordPress.com

Ze schrijft over

Ze schreef

Disclaimer

Ze twittert

Topblogs Topblogs
