Verse artisjok met frisse dipsaus

Verse artisjok

Onlangs kreeg ik van mijn moeder twee verse artisjokken. Ik had ze nog nooit zelf gekocht, omdat ik dacht dat het vast veel gedoe was ze te bereiden en R. ze toch niet eet. Maar nu ik ze op een presenteerblaadje kreeg aangeboden, kon ik de verleiding niet weerstaan snel de keuken in de duiken. Verse artisjok bereid je sowieso zo snel mogelijk, want ze blijven niet zo lang goed. Achteraf bleek het helemaal niet zoveel werk om ze klaar te maken en was het een feestje om ze op te eten. In recepten online kwam ik voornamelijk sausjes op basis van mayonaise en vinaigrette tegen als dipsaus voor erbij. Maar ik koos zelf voor een frissere variant.

Aantal: 1 artisjok

Nodig:

  • 1 verse artisjok
  • 1 limoen
  • 3 el (plantaardige) yoghurt
  • 1 tl Ras el Hanout
  • 1/2 tl knoflookpoeder

Maken:
Voor de bereiding van de artisjok maakte ik gebruik van dit recept, waarin ik de citroen voor limoen verving. Bekijk zeker even het leerzame filmpje dat onderaan het recept staat. Wanneer de artisjok staat uit te druppelen in het vergiet, maak je de dipsaus. Meng hiervoor de yoghurt met de kruiden en knoflookpoeder. Ik zeg dippen maar!

Geef een reactie

Vul je emailadres in om te volgen wat ze schrijft en ontvang een melding bij elke nieuwe post.

Follow Smart & Teksty on WordPress.com

Ze schrijft over

Ze schreef

Disclaimer

Ze twittert

Topblogs Topblogs
