Herfstsoep met quesadillas

Herfstsoep met quesadillas

Sinds september ben ik begonnen aan een nieuwe opleiding. Een uitdagende baan vinden met mijn huidige diploma’s bleek moeilijk. Dan maar iets nieuws. Gelukkig kan ik echt genieten van studeren en vind ik het helemaal niet erg om uren achter boeken en computer door te brengen. Maar dan heb ik soms even geen zin in (en tijd voor) de boodschappen. Op zo’n dag plunder ik de koelkast en komt er een restjesmaaltijd op tafel. Toen ik onderstaande presenteerde aan R. zei hij: “wow, kan je nog zoiets lekkers op tafel zetten van restjes?!” Een beter compliment kan je niet krijgen toch?

Aantal: 2 personen

Nodig:

Soep

  • 1 roze ui
  • 1 zoete aardappel
  • 200 gr. bloemkool
  • 250 gr. wortel
  • 75 ml rijstroom
  • 1 el bouillonpoeder
  • 1 tl Ras el Hanout
  • 1 L water
  • kokosolie
  • zwarte peper (naar smaak)

Vegetarische quesadillas

  • 4 meergranenwraps
  • 2 plakken harde geitenkaas
  • 50 gr. feta
  • 1/2 gele paprika
  • twee handjes rucola

Vegan eten? Maak dan deze quesadillas.

Maken:
Schil de aardappel. Was de groente voor de soep en snijd deze in stukken. Snijd de ui in stukken en fruit deze in een beetje kokosolie. Voeg de rest van de groente en overige ingrediënten (behalve de room) toe. Laat de soep een half uur koken, of in elk geval tot de groente zacht is. Pureer de soep vervolgens en roer de room erdoor. Houd de soep warm. Beleg 1 wrap met de helft van de ingrediënten voor de quesadillas. Dek de wrap af met een tweede wrap. Bak de quesadilla in een droge koekenpan, eenmaal omkeren. Herhaal vervolgens deze stappen. Snijd de quesadillas in stukken. Serveer ze bij de soep.

Geef een reactie

Vul je emailadres in om te volgen wat ze schrijft en ontvang een melding bij elke nieuwe post.

Follow Smart & Teksty on WordPress.com

Ze schrijft over

Ze schreef

Disclaimer

Ze twittert

Topblogs Topblogs
