Vegan Fastfood

Vegan Broodje Shoarma

Sinds ongeveer een jaar eten we regelmatig veganistisch. Over het hoe en waarom zal ik een andere keer nog wel uitweiden. Maar dat je dan een hoop dingen niet meer zou kunnen eten en alleen nog leeft op salades is echt complete onzin. Met een beetje creativiteit (of goed Google werk) zet je je favoriete maaltijd zo om in een vegan variant. Omdat we allemaal kunnen genieten van een portie junkfood op zijn tijd heb ik hieronder mijn favoriete vegan junkfoodrecepten verzameld. Ze zijn niet alleen super lekker, maar ook nog eens een stuk gezonder. Dat terwijl je junkfood behoefte toch wordt bevredigd.

Vegan Kapsalon recept
Vegan kapsalon de ultieme favoriet van Vriendlief R. en het staat echt in een handomdraai op tafel. Wanneer we weinig tijd of zin hebben om uitgebreid te koken, koop ik de falafelballetjes namelijk kant en klaar bij de Appie en dan het liefst de spicy variant. Maar de falafel zelf maken is natuurlijk nog lekkerder. Persoonlijk vervang ik de sojamelk in het recept van de kaassaus liever voor amandelmelk of rijstmelk en in plaats van maïzena gebruik ik gewoon bloem. De miso (shiro miso) pasta koop ik bij de toko en kan je heel erg lang na openen bewaren in de koelkast. De edelgist is in de meeste natuurwinkels/supermarkten in een grote bus te koop. Het kost maar een paar euro en je kan er vrij lang mee doen.

Vegan Quesadillas recept
In dit recept vervang ik de diepvriesspinazie het liefst voor verse spinazie. Ik breek dan wel altijd even de steeltjes van de blaadjes af. Ook laat ik de olijven achterwegen, want daar is R. niet al te dol op. Aan de kikkererwten en geroosterde paprika zou je nog een artisjokhart kunnen toevoegen.

Vegan Turkse Pizza recept
R. vindt deze bodems erg lekker, maar zelf ben ik niet zo’n fan. Het is ook nogal een gedoe met bakken want ik krijg het zonder olie echt niet voor elkaar. Misschien ligt het aan onze pannen. Het plakt in elk geval als een gek. Om makkelijk te doen koop ik bij de Turkse winkel om de hoek gewoon al afgebakken dürümbodems. In de saus vervang ik de peper voor een ruime theelepel sambal oelek.

Vegan Broodje Shoarma recept
Het broodje shoarma is eenvoudig te vervangen voor een broodje falafel. Maar om het extra lekker te maken kan ik je zeker het recept van de Super Spinach Chunky Avocado Hummus aanbevelen. Besmeer hiermee je pitabroodje en vul vervolgens met stukjes rode paprika, vers gesneden spinazie, spicy falafelballetjes en sambalsaus. Ernaast serveer je gekookte zoete aardappel met peper, zout en een klein beetje agavesiroop.

Ik kan je van harte aanbevelen bovenstaande recepten eens te proberen en ik ben heel nieuwsgierig of je het echte (super ongezonde) junkfood alsnog hebt gemist.

Plaats een reactie

Vul je emailadres in om te volgen wat ze schrijft en ontvang een melding bij elke nieuwe post.

Follow Smart & Teksty on WordPress.com

Ze schrijft over

Ze schreef

Disclaimer

Ze twittert

Topblogs Topblogs